Dietní příjem bílkovin a sportovní výkonnost - důkazy proti

Fakt, že svalová tkáň je tvořena zejména bílkovinami, byl zjištěn někdy na začátku minulého století. Již od této doby atleti (a samozřejmě i jejich trenéři) věří, že zvýšený přísun bílkovin v dietě může zvýšit svalovou hmotu a svalovou výkonnost. Tato tvrzení byla dále podporována Bobem Hoffmanem a později Joe Weiderem, kteří ve svých kulturistických časopisech tvrdili, mají mimořádně vyšší potřebu příjmu bílkovin, které lze dosáhnout jen při použití dietních doplňků. Někteří odborníci však tvrdí něco jiného. Nikdo nepřibere svalovou hmotu jen příjmem bílkovin, pro získání svalové hmoty je zcela nezbytná svalová práce (tedy bohužel či bohudík ? trénink). Pokud se sportovec živí racionální, dobře vyváženou dietou, je potřeba bílkovin při zvýšené svalové práci plně uspokojována touto dietou.

Importováno: 1. července 2010 (11:09), SportVital.cz - zdraví

Trvalý odkaz: http://www.sportvital.cz/zdravi/vyziva-ve-sportu/bilkoviny/dietni-prijem-bilkovin-a-sportovni-vykonnost-dukazy-proti/